06-06-10

Eightball oldtimerrace Ardennen

Een aantal weken geleden heeft een kameraad van ons een oldtimerrace georganiseerd. De bedoeling was om met een kleine groep oldtimers van punt tot punt te 'racen' en onderweg een aantal checkpoints te behalen. Dit in de vorm van een foto nemen van bijvoorbeeld de plaatselijke sporthal, kerk of zwembad. Degene die eerst aankwam kreeg dan 10 punten, de tweede 8, enz. Per foto die je kon voorleggen kreeg je dan ook nog extra punten. Degene wie op het einde van de race het meeste punten had, was gewonnen.

De race is doorgegaan in de Ardennen, niet bepaald de beste wegen voor onze verlaagde kevertjes dus Tong uitsteken Voor de rest was er nog 1 volvo (volvo 66 denk ik?) die mee deed en dan Piet en ik met de kever. 2 kevers tegen de volvo dusLachen We zijn woensdagavond rond 19h vertrokken en zondag tegen de avond aangekomen.

De eerste etappe was vertrekken vanuit As, dan door naar Hotton (foto maken van de plaatselijke sporthal) en dan eindigen op de camping in La Roche. Zie hieronder een plannetje van al de nodige checkpoints (die we uiteindelijk niet allemaal gedaan kregenSchamen)

kaart_ardennen_groot copy

Oldtimer RACE, dus volle gas!Stoer

Het weer zat helemaal niet mee, toen we nog maar pas in Wallonië zaten begon het al te regenen! En das geen lachertje zonder ruitenwissers, maar ik begin het al gewend te rakenTong uitsteken

Steile hellingenIMG_1572

Onderweg nog een kevertje tegengekomenKnipogen

Topspeed!!Lachen

De eerste checkpoint na lang treuzelen toch gevonden, en toevallig of niet, Piet kwam ongeveer gelijktijdig daar aan, dus vanaf toen was het echt racen tegen elkaar! Van de Volvo hadden we nog altijd niets gehoord..Lachen Onderweg ook nog mijn pinker hendel afgebroken Onbeslist pinker bleef constant afgaan, dus het relais maar eruit gehaald..

Richting La Roche was de weg ook nog afgesloten, dus moesten een hele omleiding volgen via nog slechtere weg, en laat dat mijn geluk zijn dat ik voor Piet aan de camping aan kwamLachen Rond 23h kwamen we op de camping aan waar de Volvo mannen al op het gemak een pintje zaten te drinken, hun autootje ging beter dan verwachtTong uitsteken Daarna op de camping nog wat nagedronken en een koude nacht tegenmoet gegaanLachen

Hier een foto van het Volvo-geweldTong uitsteken

Onze camping spot

Piet zn kever lag elke dag lager en lagerLachen

Rond de middag zijn we vertrokken richting Bouillon, op zoek naar Parc Animalier. Na lang zoeken en treuzelen dat ook gevonden en op naar Arlons, waar we een plaatje van "Arlons, 5km" of minder moesten zoeken.

Plaatje van 5km of minder hebben we niet gevonden, maar zijn pal in het centrum van Arlons beland, dus dat was ook goedKnipogen

In het centrum midden op een kruispunt stilgevallen, dus even aan de kant moeten duwen, en motor laten afkoelen.. en toen zagen we ineens die gele kever weer, pvdTong uitsteken Die had onderweg ook al wat pech gehad ondertussen, daarmee dat hij ook zoveel achterstand had. Van de Volvo geen spoor...Lachen

Volgend checkpoint was de brouwerij van Achouffe. Wij kwamen daar nog eerder aan als Piet, dus even gebeld of ze in de buurt waren, dan konden we ene gaan drinken in de brouwerijKnipogen

Kever bleef maar zakkenTong uitsteken

Volgend punt was eigenlijk de grote markt van Huy en daarna camping in Rochefort. Maar omdat het al aan de late kant was, hebben we Huy overgeslaan en rechtstreeks naar de camping gereden. Hier een achtervolgingske achter Piet op hobbelige wegTong uitsteken

Tegen de avond aangekomen op de camping in Rochefort waar we ons lekker konden douchen en iets konden zoeken om te gaan eten. De volvo was al veel vroeger aangekomen, hij had dus blijkbaar echt geen problemen onderweg! Helaas Tong uitsteken

's Avonds een pizza'ke gaan eten in een restaurant met paar rocheforts erbij natuurlijkKnipogen Daarna in het dorp wat rondgekeken en blijkbaar was er festival du rire, dus daar eens gaan kijken. Heel de avond pintjes gedronken, en vermits ik jarig was dus maar eens goed doorgefeest!Stoer Laat op de camping aangekomen, en daar nog wat nagedronken en gezeten; zelfs nog met 7 man in de volvo gekropen (vraag me niet hoeLachen)

's Middags pas wakker geworden, iedereen met een kater van jewelsteOnbeslistLachen

Volvo toch ook maar eens nakijkenKnipogen

Ook nog een klein ongelukje gebeurd met Piet zijn kofferklep: het sluitingsmechanisme van de binnenkant was gewoon afgebrokenOnbeslist

Hij kon er toch nog mee lachenTong uitsteken

Voorlopig zo maar opgelostLachen

Ontbijt op de camping: superslechte zompige hamburgers met frieten, olé!

Uiteindelijk pas rond 14h vertrokken in Rochefort. Omdat we zo laat pas zijn vertrokken gingen we alleen maar Ciney, Durbuy en Spa doen, anders zouden we te laat aankomen. Op naar het eerste checkpoint dus: het zwembad van Ciney. Helaas geen stop kunnen maken aan de brouwerij van CineyTong uitsteken

Volgend punt was brouwerij La Ferme au Chêne in Durbuy. Mn kever kreeg het redelijk moeilijk ondertussen, ik kwam bijna geen berg meer op, en hij viel constant stil. De Volvo volgde mij wel constant (zij waren in principe toch al gewonnen) dus zij konden mij nog altijd depanneren moest het zijnLachen Op een gegeven moment kwamen er zelfs vlammen uit mn uitlaat, dus toen nog eens deftig nagekeken. Platines waren volledig versleten, en had geen reserve bij...Met behulp van een -jawel- Colson bandje hebben we het probleem kunnen verhelpen, en toen reed hij weer zoals ervoor!!

Ondertussen had Piet zijn team het opgegeven omdat er iemand ziek was van de vorige avondTong uitsteken Dus hebben we het checkpoint in Spa ook maar overgeslaan en rechtstreeks naar As terug gereden. Onderweg kreeg per slot van rekening zelfs de volvo problemenLachen Hij verloor de hele tijd water, en moest dus constant water bijkappen

Uiteindelijk zijn we tegen de avond allemaal heelhuids in As aangekomenKnipogen Het was een fantastisch avontuur, heel veel gevloekt en gelachen, volgend jaar gaan we voor de luxe-editie!Tong uitsteken

Grtzzz, Hendrik, Piet & co

17:57 Gepost door Piet, Stijn & Hendrik in Oldtimerrace | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |